Wednesday, September 22, 2010

Cerita Sebuah Sepi....

Assalammualaikum semua! Fuh! lama btul x update blog ni. Hampir tiga bulan rasanya. Byak jgk yg sy nk share tpi post kli ni sy nk share tntg cerita SEPI. Alah.. cerita filem sepi tu la.. hehehe.. Well.. setelah hampir 3 kali menengok citer yg penuh kesedihan ni... maka trgeraklah hati utuk menulis mengenainya.. pastinya da yg tau d lam filem ni mengisahkn tntg 3 cerita cinta yg agk sadis dan menyentu perasaan.. Lets start with kisah prtama:

mengisahkan tentang kehidupan seorang pemilik restoren dan bakery yg agk sukses di Kuala Lumpur.. Dia ada segala2nya.. keluarga yg bhgia.. kerjaya yg mantap dan menjalani hari2nya dengan penuh kecerian brsama teman2... tapi,dia masih berasa sepi.. sepi kerana masih blum ada cinta yg mengisi kekosongan hatinya.. walaupn ada gadis yg ingin mendampingi n menyayginya,namun,dia masih juga berasa kosong dan kesepian sehinggalah takdir menemukan dia dengan seorang wanita yg brjaya membuka pintu hatinya yg dipenuhi rasa kesepian.Malangnya,setelah perasaan kasih tlah disemai,wanita itu memberitahu bahawa dia adalah kepunyaan org lain dan lelaki trsebut mengambil keputusan untuk memilih wanita yg ingin mendampinginya suatu masa dahulu dengan alasan bahawa hanya wanita itu yg trlalu menyaygi dirinya... dia membuang jauh perasaan kecewa yg ada dan cuba menaruh harapan pd perasaan yg baru walaupn dia tau perasaannya itu salah.. lelaki trsebut hanya ingin menerima cinta wanita yg menayginya tnpa dia sedar bahawa dia tidak mempunyai perasaan syg trhadap wanita itu... Wajarkah jadinya?? Ingin menerima cinta tetapi tidak mahu memberi cinta??

Okey! next story!

Mengisahkan tentang seorang pemilik kilang kasut yg berjaya. memiliki isteri yg baik dan ank yg comel. malangnya... tragedi memisahkan mereka... si suami kehilangan si isteri dalam kemalangan yg ckup mengerikan dan mengorbankan nyawa isteri yg disyginya sebelum mereka sempat bercuti bersama kerana sebelum ini si suami selalu kesuntukkan masa.. trkilan kerana x sempat membawa isterinya brcuti,lelaki ini cuba melupakan kejadian sadis yg menimpa dirinya dengan brlari2 setiap hari di sebuah taman. Dia melakukn demikia utk menghilangkan kesepian hatinya akibat dr kematian isteri yg disygi lalu dia trjumpa dgn seorang wanita yg juga isteri kepada seseorang. mereka kerap brjumpa dan brkongsi cerita... akhirnya timbul perasaan cinta d hati mereka.. walaubagaimanapun,wanita itu masih menyaygi suaminya dan tidak mahu meninggalkn suaminya untuk mengejar sesuatu yg lama ditunggu di dalam perkahwinannya iaitu cahaya mata..

huwaa... ngantuk la plak.. nnt sy smbung lg la ye.. heheh.. tdo dlu. askm..

No comments:

Post a Comment