Wednesday, July 7, 2010

Dari Sinar Mata Wanita Itu....

Dari sinar mata wanita itu
Terlontar satu pandangan kosong..
Dari sinar mata wanita itu
Tiada lagi cahaya cinta..
Dari sinar mata wanita itu
Terlihat dia menanggung derita..
Dari sinar mata wanita itu
Terasa ada sesuatu yg menyiksa jiwanya..
Dari sinar mata wanita itu
Terpancar selangit harapan..
Dari sinar mata wanita itu
Terpalit sisa kekuatan...

Dari sinar mata wanita itu
Aku melihat kekecewaan..
Dari sinar mata wanita itu
Aku melihat penderitaan...
Penderitaan yg perlu ditanggung oleh wanita itu...
Kerana menjadi pencinta setia...
Sehingga sinar matanya yg dulu bercahaya umpama mentari kelam ibarat gerhana..

Namun,
Di sebalik sinar mata wanita itu,
Aku melihat dia punya harapan
Aku juga melihat dia memiliki kekuatan..
Kekuatan utuk meneruskan hidupnya tanpa cinta...
Dan harapan utuknya mencari cinta..
Tapi cinta itu hanya dari ALLAH yang Esa...




p/s: Wanita ini idola saya... pendorong saya utk mecapai sesuatu yg lebih baik dlm hidup.. tapi wanita ini x prnh tahu sy menyanjunginya... kerana wanita ini kini sy telah brjaya... terima kasih... andai dapat diungkapkn terus pd wanita ini,pastinya akn sy ucapkan... Dan andai saya diberi peluang utk membalas budi dan jasa wanita ini,akn saya lakukan... dan sekiranya diberi peluang... sy akn membahagiakn wanita ini kerana dia layak utuk dibahagiakn....

No comments:

Post a Comment